Rábukkantunk Béres Alexandra YouTube csatornájára

Be kell vallanom imádom, amikor valaki megérti az online világ és a közösségi felületek lényegét! A korral és a technológiával haladni kell, és úgy tűnik mostanában pontosan ezt teszi Béres Alexandra is, akinek YouTube csatornája szerintem elég jól fel lett építve. A csajokkal le is csekkoltuk alaposan és hoztunk nektek véleményt.

Mit találsz itt…

Sok-sok torna videót, bár gondolom ezt már sejtettétek. 😉 Nagyrészt rövidebb, 5-10 perces videók vannak, de felkerült egy-két teljes edzés és DVD is, illetve  életmód tanácsokat, recepteket is kaptok egy-egy videóban.

Elérhetőség: Béres Alexandra YouTube csatorna

Előnyök és hátrányok

  • Rövid és jól kombinálható videók –  amikből mindenki a saját szájíze, edzettségi szintje és persze aktuális hangulata szerint szemezgethet.

  • Amit csak itt találsz – Külön pozitív, hogy előkerülnek olyan testtájak is, amikkel nem nagyon foglalkozunk, és a szokványos edzéseken elő se nagyon kerülnek. Gondolok itt például a talp átmozgatására. :O (Töredelmesen bevallom, hogy egy magas sarkúban szaladgálós nap után piszkosul jól esett.) Szinte minden zónára van legalább egy videó, a kritikusabb testtájakra persze több is.

  • Végre nem csapkodnak ostorral! – Béres Alexandra mindenekelőtt nagyon nyugodtan és kiegyensúlyozottan vezeti a tornákat. Ez nagyon átragadt rám is, ami igazi felüdülés a “csináld össze magad, mert olyan kemény vagy” hangulatú edzések után. Valamint határozottan érződik az “ép testben” szemlélet, ugyanis rendszeresen emlékeztet a helyes kivitelezésre, nem csak a kritikus testtájakkal foglalkozik, a nyújtást sem hagyja le és érződik, hogy ebben is van rutinja (ami sajnos nem általános minden edzőnél). Sőt vannak kifejezetten nyújtós videók is! (Hát igen, egy túl hosszú, robotolós nap után Anyukámnak sokszor ez a nyújtás teszi ki a teljes edzést. :D)

  • Szegmentált kínálat is van – Nem csak általános tornavideók vannak, akad a felhozatalban, ami fiatalabbaknak, vagy éppen kifejezetten az idősebb generációnak szól.

  • Csupán egy-két apró szösszenet zavart – Néha vannak olyan gyakorlatok, amik azért bosszantanak, mert nem tudom őket igazán helyesen kivitelezni… például nem olyan az egyensúlyérzékem, vagy éppen túl gyorsan vált gyakorlatot vagy oldalt. De egészében véve azért nem ez a jellemző, így megbocsátható. És még egy dolog, amit kicsit hiányolok, az a kardió, van ugyan egy ugróköteles verzió, de ahhoz valahogy még sose volt kedvem, valami klasszikusabb kardiót jobban csípnék.

Akiknem ajánlom…

Mármint a mozgást? Hát azt persze mindenkinek, és ezt a csatorna is akár mindenkinek ajánlható, persze edzettségi szinttől függően mindenkinek máshogy lehet hasznos. Menjünk ez alapján végig. 🙂

  • Kezdők, újrakezdők, idősebbek – Én úgy vélem számukra lehet a leghasznosabb. Nagyon jó löket lehet, később meg úgyis mindenki megtalálja a számára szimpatikus mozgásformákat és tovább lép, akár pont Béres Alexandra DVD-re, vagy más mozgásformára. Visszatérve az előző gondolathoz, amikor még nem vagyunk annyira hozzászokva a rendszeres mozgáshoz sokszor elegendő csupán 2-3 különböző testtájakra koncentráló videó, ami egy kényelmes 15-25-30 perces kihívás, amibe nem szakad bele az ember, mégis nagyon jó hatással van a kallódó izmokra. Ráadásul ezek a rövid tornázások segítenek hozzászokni a rendszeres mozgáshoz, főleg, ha beépülnek a napi rutinba. Persze tapasztalatból tudom, hogy ha sokáig nem mozgunk rendesen, akár 10 perc is bőven elég tud lenni, de ahogy említettem rövidek a videók, szóval erre jó megoldás.

    Hogyan illesztettem be a rendszeres mozgást a mindennapjaimba? Erről is írtam egy bejegyzést, ezt >>itt<< olvashatjátok el.

  • Nyújtásra fel! – Anyukám példájánál maradva, ha edzésre nem is futja már az erőnkből, az önálló nyújtós videó is nagyon klassz!

  • Közepes intenzitáson – Persze hosszabb tornázást is össze lehet állítani. Közepes intenzitású (legalábbis számomra az, bocsi:) ) edzést kapunk így, összeszemezgetve. Ízlés szerint lehet minden testtájra beválogatni egy-egy blokkot, hogy mindent megmozgassunk; vagy alkalmanként csak egy-egy nagyobb zónára koncentrálni, hogy kiadósabban és koncentráltan dolgoztassuk meg a kritikus területeket. Akinek nincs ötlete, hogyan is álljon neki a dolognak, annak összeállítottunk egy-két kedvcsináló videólistát, amit a bejegyzés végén megtaláltok. 😉 És van egy-két komplett edzés is, amik szintén szépen összeállított gyakorlatsorok és tényleg mindent megmozgatnak. Ezeknél már színesebb a kép, van egyszerűbb és intenzívebb is.

  • Kiegészítésként – Egyébként leginkább akkor nézek be, amikor egy kiadósabb edzés után még érzek magamban egy kis erőt, hogy ráhúzzak picit mielőtt lenyújtok. Előfordul, hogy lábsúlyt vagy kézi súlyzót használok nehezítésként. Szóval, aki már jól áll fittség dolgában, de mégis tetszik neki Béres Alexandra edzésstílusa annak jó ötlet, hogy a gyakorlatokat súlyokkal nehezítse, vagy csak kiegészítésként használja az edzés végén.

  • Akiknek viszont nem ez a terepe – A nagy fitnesz őrültek szerintem nem itt találják meg vágyálmaik fitnesz-mekkáját. Ellenben, akik otthon szeretnék beiktatni a tornát vagy még csak most nyitnak testük mozgatása felé, esetleg kihagyás után fokozatosan térnének vissza az aktív életvitelhez, nos számukra nagyszerű terep.


Összességében egy klassz kis csatorna, és ahogy látom időről-időre kerülnek fel új tartalmak (legalábbis remélem nem csak a kezdeti lendület bővíti a tárat). Jól lehet szemezgetni, több blokkból összerakni egy edzést a saját preferenciáink szerint, vagy csak kiegészíteni egy-egy intenzívebb bevetést.

Végezetül pedig Nikivel (@FittenNikivel) összeállítottunk nektek egy-két listát arra az esetre, ha a bőség zavarában tengődnétek hirtelen és nem tudnátok mivel is kezdjetek. 🙂 Ha hozzátennétek saját tapasztalataitokat is, írjátok meg bátran hozzászólásban.

30 perces torna válogatás

 

Komplett edzések

Remélem, tetszett a bejegyzés. Ha érdekelnek más edzők és/vagy módszerek is, böngéssz a többi véleményező bejegyzésünk között is: edzés módszerek

***

Tetszett? Nézz szét a lenti ajánló sávban, hátha találsz még olyat, ami tetszik!

Kövess minket Facebookon vagy Instagramon, hogy ne maradj le a legújabb bejegyzésekről!

2 Comments

Add Yours
  1. 1
    Felkay Kriszti

    Sziasztok!

    Sajnos én PCOS vagyok. Sokat tornáztam, próbáltam Rubint Réka tornáit is, de valahogy nem segítettek. Elkezdtem jógázni, és hihetetlenül sokat segített!! Nem azt mondom, hogy ez a jó megoldás, de feltétlenül próbáljátok ki!

    Puszi,
    Kriszti

    • 2
      Luci / Csocsika

      Szia!
      Én is jógázom már évek óta és imádom, más típusú mozgást is szoktam csinálni, de ha mást nem is legalább a 15-20 perc jógát igyekszem mindennap beiktatni, szóval a magam részéről teljesen egyet értek veled. 😀
      Egyébként ha szereted a jógát, akkor talán Béres Alexandra gerinctréninges edzései érdekelhetnek. 😉

      Luci

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.